2009. október 30., péntek

Délutáni forrócsoki kaláccsal

Középső lánykám szeptemberben már kisgimis lett, új iskola, új osztálytársak...élvezi az új helyzetet, a kihívásokat, de a régiek is nagyon hiányoznak neki. Szerencsére a szolfézs maradt a régi suliban, a régi társakkal. Így aztán volt alkalma megszervezni egy közös játékot a szünetre.
Sokat törtem a fejem, mi legyen a "menü", mert ugye nem szülinap, meg semmilyen ünnep, "csak" a barátságok ünnepe. :)
Így aztán végül a forrócsoki és a kalács mellett döntöttünk. Sülnek a kalácsok, a lakást betülti a karácsony előillata.
Összesen 2 kg lisztből, négy szép kalács készült. Van közötte mazsolás, cukros, és semmilyen. :)

A recept: 50 dkg liszt, 2,5 dkg friss élesztő, 2 dl tej, 3 tojás, vékonyka szelet vaj felolvasztva, 5 dkg cukor, csipetnyi só, mazsola, tetejére jégcukor, és egy tojás a kenéshez.

A hozzávalókat a kenyérsütőben kelesztettem meg, majd megfontam, és mivel ez egy nagyon lágy tészta, őzgerinc-formába ültettem. Ott még duplájára kelesztettem, megkentem a tetejét, és 190 °C-on kb 50 percig sült. Az utolsó fél órában alufóliával gyengén letakartam a tetejét, nehogy megégjen.

Következik a forrócsoki, de az csak délután, mert frissen készül! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hányan vagyunk éppen most?