2009. szeptember 30., szerda

Majd csinálok ilyet otthon...7.rész

Nem készítettem még statisztikát, de talán hetente sütök pizzát. Van egy titkom ezzel kapcsolatban: ha felgyűlik egy kis maradék husi, zöldség, miegymás, akkor délelőtt gyorsan bedagasztok egy tésztát.
A tészta végtelenül egyszerű, elronthatatlan...nálunk 1 kg liszt, bele só, cukor, és fűszerek. Rozmaring, kakukkfű, bazsalikom, és fokhagyma. Utána beleteszek egy zacskó porélesztőt (olyat, ami 1 kg liszthez elegendő), és öntöm bele a tejet. Egy liternyi biztos elfogy.
Ezt nem bízom a kenyérsütőre, mert pontos adagokat nem tudok, csak érzem, mikor jó a tészta.
Amikor megkelt, jó olajos kézzel négy részre osztom, és 4 tepsibe lapítom a kezemmel őket.
Ezért is jó, ha kézzel dagasztjuk, mert utána úgyis kézzel dolgozunk vele. Ennek lehet, hogy semmi tudományos alapja nincs, csak én nem vagyok elég rugalmas. :)))





3 féle pizza készül:
Első paradicsomos szósszal, lásd a házi ketchup postot. Most éppen sültkolbász marad tegnapról, így azt karikáztam rá. Ezt eszik a kisebbjeim, akik még nem mernek kísérletezni az ízekkel. Konzervatívak, szerintük a pizzához a ketchup dukál. Nálunk ők képviselik a "tömeget", így ebből két tepsi készült.:)
Második fokhagymás besamellel készül. Erre füstölt tyúkcombot tettem. Ajándékba kaptam a szomszédból. Nem ettünk még soha tyúkcombot füstölve, ráadásul bio-ból készült, úgyhogy az ínyencek, és a férjem osztoztak rajta. Ja, a férjem is ínyenc ám.
A harmadik az enyém. Három napi adagom: reggelire, ebédre is ezt eszem, mert nagyon szeretem.
Azt hiszem, már írtam egyszer, hogy nem szeretem túlcifrázni az ízeket, egyszerűen rajongok az ilyen szimpla fogásokért.
A tésztára paradicsomot karikázok, zúzott fokhagymát halmozok, és betolom a sütőbe. Aki igazán jót akar enni, ezt próbálja ki!

9 megjegyzés:

  1. Ez fini lehet. Én is az egyszerű ízeket szeretem a legjobban. A férjem meg az én diétás kajáimat. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó a házi pizza! Én soha nem veszek pizzát. Mikor megtudom, hogy a férjem a munkahelyén rendelik a pizzát megkérdezem tőle: Miért nem nekem fizetitek és én csinálom? Jobb is, finomabb is és különben is, a házi sokkal finomabb! Na jó, én nem csinálok tengeri herkentyűkből pizzát. Csak: kereket, téglaalakút, négyzetalakút, laposat, magasat, kicsit, alacsonyat, és mind-mind finom. (ez hasonlatos, mint a pom-pom mesében az Artúr a dagadt madár, aki a csokira mondja, hogy kerek, lyukat, mogyorós stb.)De az tény, hogy a házi pizza a legfinomabb. Már tudom is mi lesz péntekre ebéd. Üdv. Mária

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is az egyszerűbb, paradicsomos-vöröshagymás-sajtos verzió a legnépszerűbb, de az általad leírt tyúkcombos változat is vonzó!
    Viszont én simán dagasztatom a géppel - hiszen utána még úgyis kézzel dolgozom vele, nincs hiányérzetem... ;-)))

    VálaszTörlés
  4. Miközben olvasom a soraidat, éppen pizza sül a sütőben:)))Én kritikus vagyok, szerintem lehetne jobb is a pizzám. Viszont a nagylány csak a paradicsommártásos-sajtos verziót szereti, nem kell rá semmi,a fiam bátrabb, de ne legyen rajta zöldség, a férjem alapvetően vevő mindenre.
    Most pl. tejfölös-juhtúrós lesz az egyik fele, amire kolozsvári szalonnát szórtam.
    JA, és a paradicsommártás életembe először NAGYON jól sikerült. De azért van még mit tanulnom!

    VálaszTörlés
  5. Bea, ugye csak vicc? Férj, aki a diétás kajákat szereti???
    Mária, nekem a tengeri herkentyűk a gyöngéim. Ja meg a csokoládé...:)
    Aarkus, valahogy meg kell magyaráznom, miért nem géppel dagasztom! :)))
    Zafiram, a tejfölös-juhtúrós nálunk is népszerű! :)

    VálaszTörlés
  6. Most találtam a blogodra. Nagyon -nagyon tetszik!!! Gratulálok hozzá!!! Lelkes olvasód leszek, ígérem. :-) A pizzám sohasem sikerül, de ezt a recit kipróbálom. Lisztérzékeny vagyok, szerinted más féle lisztből is lehet???

    VálaszTörlés
  7. Szia Andi!
    Látom, van egy Milán nevű fiad. Nekem az öcsémet hívják így. Már 36 éves, akkoriban, amikor kapta ritka névnek számított, így mindig felkapom a fejem, ha Milánt hallok. :)
    Másféle lisztből nem tudom, készíthető-e, de Limara szerintem ezt is tudni fogja, ő nagy szakértője a kelttésztáknak. (is)
    Nem tudom, miért van, hogy egyes tészták mindig sikerülnek, mások meg szinte sosem. Én a kelttésztákkal vagyok jóban, a piskótáim általában szánalmasak. :(

    VálaszTörlés
  8. Szia, küldtem neked valamit: http://gabriellakonyhaja.blogspot.com/2009/10/kata-lepett-meg-ezzel-az-aranyos-dijjal.html

    VálaszTörlés
  9. Szia Virág!
    Nálunk is nagy sláger a pizza, gyakran készítek, de nagyon ritkán szoktunk rendelni is - ha mondjuk nincs időm főzni, mert el kell menni ide vagy oda. Van itt egy igen jó kis pizzéria, illetve olyan hely, ahol csak sütik és kiszállítják. Nem olyan régóta kialakítottak egy kis talponálló részt, ha valaki nagyon akar, ott is tud enni, de szóval semmi leülős-kiszolgálós rész nincs benne. És úgy kezdődik az ár, hogy a sima Margherita 400 forint, ami 800 forintos, azon már nagyon sok minden van. Na, hát innen azért néha rendelünk.
    AZtán nemrég felhívtam őket, hogy pizzát rendelnék, erre mondják, hogy oké, csak előre szólnak, hogy legalább egy órát kell várni. Egy órát? Na, hát annyi idő alatt én is elkészítem... És így is lett.
    Nagyon egyszerű tészta, és mindig nagy sikere van.

    VálaszTörlés

Hányan vagyunk éppen most?